Moszkvics 2140
Gyártási idő: 1976-1987
Az utolsó vérbeli Moszkvics.
Főbb jellegzetességei:
A 412-es számos pontban átdolgozott, modernizált, letisztultabb külsejű utóda. Főbb újítások az új hűtőmaszk szögletes lámpákkal, a hátul elmaradó kis háromszög alakú indexbúrák, egyszerűbb formájú kilincsek, lökhárítók, stb. Valamint egyre több műanyag elem az autón és belsejében. A gyártás során eltűnik az első ajtókról az elefántfülablak. Elől tárcsaféket kap, valamint bevezetik a kétkörös fékrendszert. Az IZS gyárral kooperálva megjelenik a kis furgon, és az 5 ajtós változat is.
Motorjuk 1479 ccm-es, 75 lóerős, felülszelepelt, 4 hengeres, 4 ütemű, vízhűtéses benzinmotor, mellyel 140 km/h végsebességre képes. Hátsókerékhajtásos, elől tárcsa, hátul dobfék, fékrásegítővel, 13 collos kerekek.
Altípusok:
Moszkvics 2140 -sedan
Moszkvics 2138 -sedan 408-as motorral
Moszkvics 2137 -kombi
Moszkvics 2136 -kombi 408-as motorral
Moszkvics 2734 -furgon
Moszkvics 2733 -furgon 408-as motorral
Moszkvics / IZS 2715 -puttonyos furgon
Moszkvics / IZS 2125
|