Moszkvics 407
Gyártási idő: 1958-1963
Főbb jellegzetességei:
Alapvetően két fajta típus létezett. 1960-ig a 407-es, majd 1960-tól az egyes könyvek szerint 407/1 jelzésű ráncfelvarrt változat. Mindkettő simán 407-esként terjedt el, nem használták a megkülönböztetést. A régi fajta orrdísze a 402-estől örökölt, középen nagy krómgömbös-bajszos, az újabbé pedig hűtőrácsos, talán ez a legszembetűnőbb különbség szemre. Hátsólámpáik és lökhárítóik is eltérőek többek között, valamint a korai típus 3, a kései már 4 sebességes. Oldalukon végigfutó íves díszcsík jelent meg, készültek egy és kétszínű változatban is.
Motorjuk 1358 ccm-es, 45 lóerős, felülszelepelt, 4 hengeres, 4 ütemű, vízhűtéses benzinmotor, mellyel 115-122 km/h végsebességre képes. Hátsókerékhajtásos, elől-hátul dobfékes, kerekei 15 collosak.
Altípusok:
Moszkvics 407 -sedan
Moszkvics 407/1 -sedan
Moszkvics 423N -kombi
Moszkvics 430 -furgon
Moszkvics 410N -összkerékhajtásos könnyű terepjáró
Moszkvics 411N -összkerékhajtásos könnyű terepjáró kombi
|